onsdag 5 augusti 2009

God Natt

“And every loss and every lie
And every truth that you deny
And each regret and each goodbye
Was a mistake too great to hide”
New Divide – Linkin Park

Ibland blir jag förvånad över hur ord ur en sammansatt text sjungen med den, för örat perfekta melodin kan beröra en så. Hur ord kan i kombination bringar fram en känsla, en betydelse så vacker att man vill gråta eller vara en så perfekt beskrivning av sanningen att man intet annat kan än att ta orden direkt till hjärtat. Dessa konststycken som ger oss tröst, förståelse och hopp är oumbärliga. Vad skulle vi göra utan musik? Mer musik till folket!!


Jag ska försöka skrämma bort min evigt återkommande kvälls mara med bok nr.23 i serien ”sagan om isfolket” (som för övrigt innehåller 47 böcker) och en av mina favoritfilmer ”Stolthet och Fördom” med Keira Knightley – en av mina favorit skådespelare. Så med dessa fina artefakter så ska jag nu försöka lugna ner mig och sova lite mer än igår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar